راهنمای بهینهسازی اندازه تصاویر در شبکههای اجتماعی
ابعاد تصاویر در فیسبوک
-
اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور فیسبوک ۸۲۸ پیکسل در ۳۱۵ پیکسل است.
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل فیسبوک ۱۸۰ پیکسل در ۱۸۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویر مناسب برای عکسهایی که میخواهید منتشر کنید باید ۱۲۰۰ پیکسل در ۹۰۰ پیکسل باشد.
- اندازه تصویر در لینکهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویری که در لینکها به نمایش درمیآیند ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۲۸ پیکسل است.
به اشتراک گذاشتن عکس در فیسبوک
همه تصاویری که در فیسبوک به اشتراک گذاشته میشوند به یک مربع ۴۷۰ پیکسل تغییر سایز میدهند. عکسهایی که کوچکتر از این ابعاد باشند در اثر کشیده شدن از کیفیتشان کاسته میشود و عکسهایی که بزرگتر از این ابعاد باشند، جزئیاتشان به خوبی نشان داده نخواهد شد و اگر نوشتهای داشته باشند ناخوانا میشوند.
عکسهای که به صورت لنداسکیپ باشند (یعنی عکسهایی که به صورت Wide و افقی گرفته میشوند)، اگر دارای ابعاد کمتری از این مقدار باشند با یک قاب سفید نشان داده میشوند. عکسهای عمودی نیز به ارتفاع۳۹۴ پیکسل تغییر سایز میدهند. در اینگونه عکسها نیز اگر ارتفاع کمتر از این مقدار باشد یک قاب سفید رنگ دور آن نمایش داده میشود.
به اشتراک گذاشتن لینک در فیسبوک
عکسهایی که به واسطه لینکها در فیسبوک به نمایش در میآیند ابعادشان ۴۷۰ پیکسل در ۲۴۶ پیکسلاست. فیسبوک از تگ og:image برای انتخاب کردن یکی از عکسهایی که در لینک وجود دارد استفاده میکند و زمانی که لینک را به اشتراک میگذارید آن عکس را برای لینکتان در نظر میگیرد.
شما میتوانید این تگ را برای هر عکسی که دوست دارید استفاده کنید تا آن عکس به واسطه لینک به نمایش دربیاید. به یاد داشته باشید که تصویر اگر از ابعاد گفته شده بزرگتر باشند، سایزشان کوچک نمیشود بلکه بریده میشود و ظاهر خوشایندی پیدا نخواهد کرد. اگر عکسهایتان تگ og:image نداشته باشید فیسبوک بهصورت پیشفرض یک thumbnail با ابعاد مربع ۱۵۸ پیکسل نشان میدهد.
توییتر
ابعاد تصاویر در توییتر
-
اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور توییتر ۱۵۰۰ پیکسل در ۵۰۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل توییتر ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویر مناسب برای عکسهایی که میخواهید منتشر کنید باید ۵۰۶ پیکسل در ۲۵۳ پیکسل باشند.
- اندازه تصویر در لینکهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویری که در لینکها به نمایش درمیآیند ۸۰۰ پیکسل در ۳۲۰ پیکسل است.
به اشتراک گذاشتن عکس پروفایل و کاور در توییتر
عکسهایی که برای کاور توییتر در نظر میگیرید باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند زیرا اندازهشان بسیار بزرگ است. شما میتوانید از فرمتهای png، gif یا jpg استفاده کنید و سایز تصویرتان باید نهایتاً ۵ مگابایت باشد. همچنین، عکس پروفایل شما در صفحهی اصلی و قسمتی که شما را برای فالو کردن به دیگران پیشنهاد میدهد نشان داده میشود. بنابراین یک عکس مناسب برای این قسمت انتخاب کنید.
به اشتراک گذاشتن تصویر در توییتر
توییتر در گذشته عکسهایی که به اشتراک گذاشته میشدند را به ابعاد ۵۰۶ پیکسل در ۲۵۳ پیکسل برش میداد. اما امروزه اگر نسبت طول به عرض تصویر شما ۲ به ۱ (2:1) باشد دیگر این کار را انجام نمیدهد. برای اطمینان از نمایش مناسب تصویر خود دقت کنید که ابعاد آن باید حداقل ۴۴۰ پیکسل در ۲۲۰ پیکسل باشد.
به اشتراک گذاشتن لینک در توییتر
زمانی که شما لینکی را در توییتر به اشتراک میگذارید، توییتر اطلاعاتی مانند عنوان، تصویر و توضیحات آن را استخراج میکند. تصویری که در لینک استفاده شده باشد در توییتر به نمایش درمیآید بنابراین از تصاویری با ابعاد ۱۰۲۴ پیکسل در ۵۱۲ پیکسل (نسبت ۲ به ۱) استفاده کنید.
گوگل پلاس
ابعاد تصاویر در گوگل پلاس
-
اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور گوگل پلاس ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل است.
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل گوگل پلاس ۲۵۰ پیکسل در ۲۵۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویر مناسب برای عکسهایی که میخواهید منتشر کنید باید ۵۰۶ پیکسل پهنا داشته باشند.
-
اندازه تصویر در لینکهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویری که در لینکها به نمایش درمیآیند ۱۵۰ پیکسل در ۱۵۰ پیکسل است.
به اشتراک گذاشتن عکس کاور و پروفایل در گوگل پلاس
گوگل پلاس عکس مربع شکل شما را به شکل یک دایره برش میدهد. بنابراین عکسی را برای پروفایل خود انتخاب کنید که اگر به شکل دایره برش زده شود، ظاهری مناسب داشته باشد. ابعاد مربعی مناسب برای گوگل پلاس ۲۵۰ پیکسل است، اما بهتر است که ابعاد عکس خود را کمی بیشتر از این مقدار در نظر بگیرید. عکس شما میتواند فرمت png، gif یا jpg داشته باشد و نهایت ۱۰۰ مگابایت باشد.
حتما بخوانید: محتوای تکراری چیست و چگونه میتوان از بروز آن جلوگیری کرد؟عکس کاور گوگل پلاس در ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰۸ پیکسل به نمایش در میآید. شما میتوانید از هر عکسی با ابعاد بین ۴۸۰ پیکسل در ۲۷۰ پیکسل و ۲۱۲۰ پیکسل در ۱۱۹۲ پیکسل استفاده کنید.
به اشتراک گذاشتن عکس در گوگل پلاس
عکسها در گوگل پلاس با ابعادی نهایتا ۴۲۶ پیکسل در پهنا نمایش داده میشوند.
برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت دارد؟
اینستاگرام
ابعاد تصاویر در اینستاگرام
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویرهای thumbnail: تصاویر thumbnail در اینستاگرام با ابعاد ۱۶۱ پیکسل در ۱۶۱ پیکسل به نمایش درمیآیند.
-
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویر مناسب برای عکسهایی که میخواهید منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل باشد.
-
اندازه ویدئوهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: ویدئوهایی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل پهنا داشته باشند.
به اشتراک گذاشتن عکس در اینستاگرام
اساس کار اینستاگرام به اشتراک گذاشتن تصویر است. در نسخههای قبلی این اپلیکیشن تصاویر به شکل مربعی و با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل به نماش درمیآمد. اما امروزه شما میتوانید تصاویری با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل را بهصورت عمودی یا ۱۰۸۰ پیکسل در ۵۶۶ پیکسل به صورت افقی به اشتراک بگذارید. ۱۰۸۰ پیکسل ابعاد ثابت پهنای عکسهای اینستاگرام است.
پینترست
ابعاد تصاویر در پینترست
-
اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور پینترست ۲۱۴ پیکسل در ۱۰۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل پینترست ۱۸۰ پیکسل در ۱۸۰ پیکسل است.
-
اندازه تصاویر در Pin preview: تصاویری که در این قسمت به نمایش در میآیند دارای ۲۳۸ پیکسلپهنا هستند.
عکسها در پینترست با ابعاد ۲۳۸ پیکسل و ارتفاعی قابل تنظیم نمایش داده میشوند. شما با کلیک کردن روی یک عکس میتوانید ابعاد آن را گسترش دهید و به ۷۳۶ پیکسل برسانید. پینترست نسبت ۲ به ۳ و عکسهایی با پهنای حداقل ۶۰۰ پیکسل را به کاربران پیشنهاد میکند.
لینکدین
ابعاد تصاویر در لینکدین
-
اندازه تصویر بنر: اندازه تصویر مناسب برای بنر در لینکدین ۱۸۵۰ پیکسل در ۲۰۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویر کاور: اندازه تصویر مناسب برای کاور در لینکدین ۱۵۳۶ پیکسل در ۷۶۸ پیکسل است.
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل در لینکدین ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویر لوگو: اندازه تصویر مناسب برای لوگو در لینکدین ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل است.
-
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویر مناسب برای عکسهایی که میخواهید منتشر کنید باید ۳۵۰ پیکسل پهنا داشته باشند.
-
اندازه تصویر در لینکهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویری که در لینکها به نمایش درمیآیند ۱۸۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است.
ما به شما پیشنهاد میکنیم برای حساب کاربری لینکدین خود برای کاور از عکس ۱۵۳۶ پیکسل در ۷۶۸ پیکسلاستفاده کنید. و تصویر پروفایلتان ۴۰۰ پیکسل در ۴۰۰ پیکسل باشد. همچنین، تصاویری که به اشتراک گذاشته میشوند نیز بهتر است ۱۲۰۰ پیکسل در ۶۳۰ پیکسل باشند.
یوتیوب
ابعاد تصاویر در یوتیوب
-
اندازه تصویر کاور کانال: اندازه تصویر کاور در یوتیوب در پلتفرمهای مختلف متفاوت است.
-
اندازه تصویر آیکون کانال: اندازه تصویر مناسب آیکون کانال یوتیوب ۸۰۰ پیکسل در ۸۰۰ پیکسل است.
-
اندازه video thumbnail: اندازه ابعاد thumbnail های ویدئو ۱۲۸۰ پیکسل در ۷۲۰ پیکسل است.
اندازه عکسهای Channel Art
این عکسها در یوتیوب با ابعاد حداقل ۲۰۴۸ پیکسل در ۱۱۵۲ پیکسل نمایش داده میشود و هر عکسی که کمتر از این ابعاد باشد نشان داده نخواهد شد. حداکثر سایز عکس نیز باید ۴ مگابایت باشد. اگر میخواهید از تصویر لوگو یا متن استفاده کنید به یاد داشته باشید که این تصاویر در دستگاههای مختلف به شکل متفاوت نشان داده میشود.
ابعاد تصاویر در تامبلر
-
اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل در تامبلر ۱۲۸ پیکسل در ۱۲۸ پیکسل است.
-
اندازه تصویرهایی که به اشتراک گذاشته میشوند: اندازه تصویر مناسب برای عکسهایی که میخواهید منتشر کنید باید ۵۰۰ پیکسل در ۷۵۰ پیکسل باشند. ماکسیمم ابعاد تصاویر به اشتراک گذاشته در تامبلر۱۲۸۰ پیکسل در ۱۹۲۰ پیکسل هستند.
نتیجهگیری
همانطور که مشاهده کردید تصاویر در شبکههای اجتماعی مختلف با ابعاد متفاوت به نمایش در میآیند. امروزه ابزارهای ویرایشی زیادی وجود دارند که تصاویر شما را به ابعاد دلخواهتان تبدیل میکنند. پس از این به بعد قبل از اینکه تصویری را منتشر کنید بهتر است ابعاد آن را نیز متناسب با شبکهی اجتماعی دلخواه خود تغییر دهید. این موضوع در زیباسازی پروفایل و روند بازاریابی شبکههای اجتماعی کمک بسیار زیادی به شما میکنند.
یک کارشناس شبکه اجتماعی خوب باید بداند تصویری که در شبکههای اجتماعی منتشر میکند، به چه شکل به مخاطب نمایش داده میشود و بکوشد تا اندازه تصاویر را برای هر شبکه اجتماعی به خوبی بهینه سازی کند. مطمئناً این کار در دیده شدن بهتر برند تجاری شما موثر است.
منبع : novin.com