فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

سید حبیب ترابی
۱۹ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

در این ۵ فیلم آموزشی، شیوه ساخت فیلم های تدریس مجازی و ساخت محتوای الکترونیکی خانگی ارائه می شود. به کمک این فیلم ها شما می توانید بدون هیچ گونه دردسری در منزل و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید، فیلم های آموزشی تولید کنید.

 

 فیلم شماره یک

 (https://www.econtentbourse.ir/training-of-producing-educational-films-01/)

 

 فیلم شماره ۲ 

(https://www.econtentbourse.ir/training-of-producing-educational-films-02/

سید حبیب ترابی
۱۳ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تفاوت هدفون، هدست، هندزفری و ایرفون

هدفون

 

 

گوشی­‌های هدفون در مقایسه با هدست و دیگر لوازم این دسته، بزرگ‌تر هستند و هدف از این نوع طراحی پوشاندن کامل گوش­‌ها می‌­باشد تا کاربر استفاده کننده کمتر صدای محیط اطراف خود را بشنود. هدفون وسیله است که بیشتر برای گوش دادن در مواردی مثل موسیقی، یادگیری زبان و… استفاده می‌­شود و برخلاف هدست دارای میکروفون نیست.

هدفون برخی ویژگی‌­‌های هدست و ایرفون را دارد. معمول­ترین مدل هدفون دارای دو بلندگو است که بر روی گوش­‌ها قرار می‌­گیرند. در هدفون، گوش به طور مستقیم با منبع صدا در ارتباط است و بر عکس بلندگو‌هایی که صدا را در محیط پخش می‌­کنند، صدا کاملا متمرکز می‌­باشد و از کیفیت پخش متفاوتی برخوردار است. هدفون ­‌ها در دو نوع بی­سیم و سیم­دار عرضه می‌­شوند. هدفون­‌های سیم­دار با استفاده از یک جک 6.3 یا 3.5 میلیمتری به منبع صوتی متصل می‌­شوند و نوع بی‌­سیم آن‌ها با استفاده از بلوتوث یا بعضا وای‌فای به وسایل دیجیتال صوتی متصل می‌­شوند.

با پیشرفت وسایل دیجیتال صوتی، ابزار کاربرد‌‌های آن هم افزایش یافته است و مدل­‌های مختلف هدفون با ویژگی­‌های مختلف به بازار عرضه شد. مثلا یکی از مدل­‌های هدفون بی­سیم دستگاه MP3 Player می‌­باشد که این امکان را به شما می دهد که بدون حمل کردن وسیله­ ای دیگر، هنگام پیاده­‌روی یا ورزش کردن به موزیک مورد علاقه‌­تان گوش دهید و از کاری که انجام می‌­دهید لذت کافی ببرید.

به اندازه هدفون در موقع خرید توجه کنید چرا که بر توانایی حمل راحت‌تر آن تاثیر زیادی می‌­گذارد. پس بر اساس این خصیصه هدفون ­‌ها به 2 گروه تقسیم می‌­شوند:

سید حبیب ترابی
۱۲ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۵۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

تصویر اصلی خبر کاربردهای پورت USB در مودم ها

 

 

1-اشتراک گذاری پرینتر در شبکه (printer server)

اگر در خانه یا اداره پرینتری دارید که نیاز است چندین دستگاه از آن استفاده کنند می توانید از طریق پورت USB آن را به مودم وصل کنید و پس از انجام تنظیمات لازم همه ی دستگاه ها از آن استفاده کنند.

دیگر نیاز نیست که پرینتر را به یک کامپیوتر وصل کنید و از طریق آن پرینت بگیرید، ضمن این که برای پرینت یک فایل از روی تبلت یا موبایل نیز حتماً باید فایل را به طریقی به کامپیوتر متصل به پرینتر منتقل می کردید تا بتوانید آن را چاپ کنید؛ اما با وجود پورت USB می توانید با هر دستگاهی که از طریق شبکه ی LAN به مودم وصل است مثل کامپیوتر، یا دستگاه هایی که از طریق شبکه ی وایرلس به مودم وصل‌اند مثل گوشی و تبلت به راحتی از فایل های مورد نظرتان پرینت بگیرید.

 

سید حبیب ترابی
۰۳ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر