فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

افزایش وضوح و کیفیت عکس در فتوشاپ

جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۴۴ ق.ظ

از منوی بالایی روی Image کلیک کنید Image Size را انتخاب کنید باید پنجره زیر در برای شما باز شود. همانطور که در شکل می بینید در زیر resample Image باید گزینه Bicubic Smother را انتخاب کنید به صورت پیش فرض این گزینه فعال نخواهد بود و معمولاً گزینهBicubic فعال است.

 

image size

حال ابعاد تصویر را در این پنجره به ۵۴۴ در ۶۰۵ تغییر می دهیم. گزینه Bicubic Smother باعث می شود به جای اینکه تصویر گوشه های تیز و مربع شکل داشته باشد، حالت ملایم و نرم تری داشته باشد.

برای این منظور از Lab Color استفاده می کنیم و در حالیکه عکس شما انتخاب شده است از منوی بالایی این مسیر را طی کنید

Image>> Mode >> Lab Color

lab

حال باید اطمینان حاصل کنید که پنجره مربوط به channels باز است در غیر این صورت کافیست از منو این مسیر را انتخاب نمایید:

Window>> Channels

در پنجره Channels باید روی تصویر چشم که کنار کانال های a و b هستند کیلک کنید تا دیده نشوند و فقط کانال Lightness قابل دیدن باشد مانند شکل زیر

lightness

اکنون در حالیکه کانال Lightness انتخاب شده است مانند شکل زیر از منو روی Filters کلیک کنید و سپس قسمت Sharpen گزینه Smart Sharpen را انتخاب نمایید.

smart sharpen

پنجره زیر باز خواهد شد که با انجام تنظیمات لازم می توانید وضوح تصویر را بیشتر کنید و آن حالت ماتی که هنگام بزرگ شدن تصویر ایجاد می شد را کمتر کنید. قبلا در انزل وب برای رفع مشکل تاری عکس در شب در پست ترفند ها و آموزش عکاسی در شب برای رفع مشکل تاری عکس شما را آموزش دادیم.

window-smart

برای عکس خود باید تنظیمات مخصوص آن را پیدا کنید برای این منظور کافیست تیک preview را بردارید و دوباره قرار دهید تا تفاوت را در تصویر اصلی ببینید.

 

 

 

final

۹۷/۰۳/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید حبیب ترابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی