فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

برخی از ویروس‌ها فایل‌های موجود در فلش شما را به حالت مخفی در می‌آورند. پس از پاک کردن ویروس برای حل این مشکل و باز گرداندن فایل‌ها به حالت عادی از راه حل زیر استفاده نمایید:
 attrib    /d    /s    -h   -s *.*
سید حبیب ترابی
۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
یکی از نکات ساده و در عین حال نسبتا کاربردی مایکروسافت ورد که بسیاری از کاربران این برنامه از آن بی‌اطلاع هستند تقسیم فایل به بخش‌ها (یا Sectionها)ی مختلف است. با تقسیم کردن فایل‌های خود به بخش‌های مختلف می‌توانید در هر بخش تنظیمات جداگانه‌ای  را به خصوص در سربرگ یا پایین صفحه اعمال کنید، در حالیکه بدون انجام این تقسیم امکان وارد کردن این تنظیمات جداگانه را ندارید
سید حبیب ترابی
۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

آموزش چگونگی تبدیل حجم و قالب ویدئو (کانورت کردن)  با تأکید بر برنامه Tipard Total Media Converter

از اینجا یا اینجا دانلود کنید


با تشکر از سید رضا رفیعی

سید حبیب ترابی
۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


کلا سه تا روش حدس‌ زدن و شکستن رمز‌ها وجود داره. روش اول: حمله فرهنگ لغت: در این حمله کلمات مختلف فرهنگ لغت برای شکستن رمز امتحان می‌شن و از اونجا که بیشتر کاربران یه کلمه معنی‌دار از زبون خودشون رو به عنوان رمز انتخاب می‌کنن احتمال بالایی هست که رمز یا لااقل قسمتی از اون شکسته بشه. روش دوم: حمله وحشیانه (brute force attack): در این روش رایانه با محاسبات ریاضی شروع به شکستن رمز می‌کنه. این روش در نظر حتما جواب می‌ده، ولی موفقیت اون بستگی به سرعت رایانه و درجه سختی رمز داره و ممکنه با رایانه های معمولی مثلا هزار سال طول بکشه تا بشه یه رمز رو شکست که این یعنی عملا برخی از رمزها با استفاده از این روش غیرقابل شکستن هستن. روش سوم: جداول رنگین کمان: در این روش هکر از قبل میاد جداولی رو ایجاد میکنه با حجم زیاد چند گیگابایتی که در اون ترکیبات مختلف رمزها  نوشته شدن. بعد برنامه در هنگام تلاش برای شکستن رمز به جای اینکه بشینه محاسبه کنه میره به سریعا به این جدول‌ها مراجعه می‌کنه و رمز رو در عرض چند ثانیه می‌شکنه. این روش مثل اینه که شما بخوای سینوس زاویه 34 درجه رو محاسبه کنی. به جای اینکه بشینی یه مثلث قائم الزاویه بکشی و طول اضلاع اون رو محاسبه کنی و بر هم تقسیم کنی تا سینوس رو پیدا کنی (کاری که خیلی طول می‌کشه) سریع می‌ری به جدولی که از قبل تهیه شده مراجعه می‌کنی و سینوس رو در میاری. این روش هم همین کار رو می‌کنه. موفقیت این روش بسته به اینه که اون جدول‌ها چقدر پر و پیمون باشه و محاسبات بیشتری از قبل درشون انجام شده باشه. البته این اطلاعات من حداقل مال شش هفت سال پیشه الان حتما روش‌های دیگری هم کشف شده.
سید حبیب ترابی
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر