فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

آموزش فعال و غیر فعال کردن فایروال ویندوز 10

سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۱۳ ب.ظ

ابتدا وارد کنترل پنل شوید به صورت زیر :


1 - روی دکمه ذره بین کنار دکمه Start در نوار وظیفه ویندوز کلیک کنید و در کادر جستجو کلمه Control Panel را نوشته و سپس کلید Enter را بزنید .


2 - در پنجره باز شده روی گزینه سبز رنگ System and Security کلیک کنید .


3 - سپس در بین گزینه ها روی گزینه سبز رنگ Windows Firewall کلیک کنید .


4 - از منوی سمت چپ صفحه گزینه ای بنام Turn Windows Firewall on or off وجود دارد که یک سپر زرد رنگ در کنار آن قرار دارد ، روی آن کلیک کنید .


5 - برای غیر فعال کردن کامل فایروال گزینه هایی که در کنار آن ها سپر قرمز رنگ وجود دارد را فعال کرده سپس OK را بزنید و برای فعال کردن کامل فایروال گزینه هایی که در کنار آن ها سپر سبز رنگ وجود دارد را فعال کنید .


روش دوم :


  1. در جعبه متن جستجو بر روی نوار ابزار ویندوز 10 عبارت Command prompt را تایپ کنید و صبر کنید تا نام آن در بالای سرچ باکس ظاهر شود. حال روی آن کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را بزنید و وقتی پیغام اجرا به عنوان مدیر باز شد، گزینه Yes را انتخاب کنید.
  2. بعد از باز شدن کامند پرامپت، عبارت netsh advfirewall set allprofiles state off را تایپ کرده و سپس Enter را بزنید.
  3. حال مرورگر وب خود (کروم، اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس یا هر مرورگر دیگر) را باز کرده و یکی از سایت های مورد اعتماد خود را باز کنید و ببینید آیا به آن وصل می شوید یا نه.
  4. برای روشن کردن مجدد فایروال خود، در پرامپت داس خود عبارت netsh advfirewall set allprofiles state on را تایپ کرده و سپس Enter را بزنید.

اگر متوجه شدید که برنامه فایروال موجب مشکل اتصال به شبکه است، با سازنده نرم افزار فایروال تماس گرفته یا سایت آنها را بازدید کنید تا ببینید که آیا بروزرسانی برای نرم افزار فایروال منتشر شده است یا خیر. بنابراین یا فایروال خود را بروزرسانی کرده تا مشکل رفع شود یا نرم افزار فایروال خود را عوض کنید.

روش سوم :

غیر فعال سازی Firewall با دستور SC

از دستور SC برای پیکربندی سرویس های ویندوز استفاده میشود، برای غیر فعال سازی فایروال با دستور SC کافیست دستور SC را به همراه پارامتر Stop وارد کنید سپس نام سرویس فایروال (MpsSvc) را جلوی آن بنویسید. برای مثال:

SC Stop MpsSvc

برای فعال سازی سرویس فایروال با دستور SC باید بجای Stop از کلمه Start استفاده کنید. برای مثال:

SC Start MpsSvc

 غیر فعال سازی Firewall با دستور NET

دستور Net زیر دستور های (Subcommand) زیادی دارد که یکی از آنها Stop است زیر دستور Stop برای غیر فعال سازی سرویس ها مورد استفاده قرار میگیرد. برای این منظور باید بعد از دستور Net Stop نام سرویس فایروال را بنویسید. برای مثال:

NET Stop “Windows Firewall”

یا

Net Stop MpsSvc

غیر فعال کردن فایروال با cmd

برای فعال کردن فایروال با دستور Net باید از زیر دستور Start استفاده کنید. برای مثال:

Net Start “Windows Firewall”

یا

Net Stop MpsSvc

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی