فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

کاربردهای پورت USB در مودم ها

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱ ب.ظ

تصویر اصلی خبر کاربردهای پورت USB در مودم ها

 

 

1-اشتراک گذاری پرینتر در شبکه (printer server)

اگر در خانه یا اداره پرینتری دارید که نیاز است چندین دستگاه از آن استفاده کنند می توانید از طریق پورت USB آن را به مودم وصل کنید و پس از انجام تنظیمات لازم همه ی دستگاه ها از آن استفاده کنند.

دیگر نیاز نیست که پرینتر را به یک کامپیوتر وصل کنید و از طریق آن پرینت بگیرید، ضمن این که برای پرینت یک فایل از روی تبلت یا موبایل نیز حتماً باید فایل را به طریقی به کامپیوتر متصل به پرینتر منتقل می کردید تا بتوانید آن را چاپ کنید؛ اما با وجود پورت USB می توانید با هر دستگاهی که از طریق شبکه ی LAN به مودم وصل است مثل کامپیوتر، یا دستگاه هایی که از طریق شبکه ی وایرلس به مودم وصل‌اند مثل گوشی و تبلت به راحتی از فایل های مورد نظرتان پرینت بگیرید.

 

2-دانلود مستر (Download master)

احتمالاً برای شما هم تا کنون پیش آمده که بخواهید فایلی را دانلود کنید اما به هر دلیلی مثل خستگی یا قرار ملاقات نتوانید منتظر بمانید تا دانلود فایل تمام شود. در چنین مواقعی اغلب مجبور به متوقف کردن دانلود می شویم و گاهی اوقات هم کامپیوترمان را روشن می گذاریم تا به دانلود ادامه دهد. 

برای حل این مشکل قابلیت دانلود مستر به برخی از مودم ها افزوده شده است. دانلود مستر در واقع توانایی دانلود مستقیم از مودم به روی هارد یا فلش متصل به آن، بدون نیاز به وجود کامپیوتر است. با وجود این قابلیت می توان دستور دانلود فایل های مورد نظر را به مودم داد، حتی زمان دانلود را مشخص کرد و سیستم را خاموش کرد. در نتیجه ی این تنظیمات، مودم شروع به دانلود می کند و فایل ها را مستقیما به هارد یا فلش متصل به مودم منتقل می کند.

این قابلیت علاوه بر حل مشکل مطرح شده مزایای دیگری از جمله کاهش مصرف برق، کاهش خرابی سیستم و حتی استفاده راحت از بسته های اینترنت شبانه دارد.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این قابلیت در همه ی مودم هایی که پورت USB دارند در دسترس نیست و باید مودم از آن پشتیبانی کند. به عنوان مثال در مودم DSL-N14U ایسوس این قابلیت را مشاهده می کنیم.

 

 

3-استفاده از دانگل های 3G / 4G

در صورتی که یک دانگل 3G / 4G (وسیله‌ای که سیم‌کارت 3G / 4G داخل آن قرار می‌گیرد تا از ارتباط اینترنت آن استفاده کنید) مثل C3G72 سیسکو داشته باشید، اگر آن را با استفاده از این درگاه به مودم متصل کنید می‌توانید ارتباط 3G / 4G را با سایر سیستم های متصل به مودم به اشتراک بگذارید. فرض کنید به سفر رفته‌اید و اینترنت ADSL در اختیار ندارید. حال اگر یک دانگل 3G / 4G با درگاه USB داشته باشید می‌توانید آن را به لپ‌تاپ خودتان متصل کنید. در این صورت لپ‌تاپ شما با استفاده از ارتباط 3G به اینترنت متصل می شود؛ اما اگر چند لپ‌تاپ و یا گوشی هوشمند داشته باشید چطور؟ در آن صورت اگر دانگل 3G / 4G را به مودم متصل کنید، همه دستگاه‌هایتان می‌توانند مانند وقتی که از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید به مودم متصل شده و از اینترنت استفاده کنند.

لازم به ذکر است که این قابلیت نیز همانند دانلود مستر در تمام مودم ها با پورت USB در دسترس نیست و باید مودم از آن پشتیبانی کند.

 

 

 

نمایی از یک مودم با پورت های مربوطه و یو اس بی

4-اشتراک فایل ها در شبکه (File Sharing)

با اتصال هارد از طریق پورت USB به مودم، می توانید اطلاعات موجود روی هاردتان را با تمام سیستم های درون شبکه به اشتراک بگذارید. با وجود این امکان، دیگر نیاز نیست برای مشاهده ی فیلم ها یا گوش دادن به آهنگ ها و یا استفاده از سایر فایل های روی هاردتان حتماً هارد را به کامپیوتر وصل کنید یا این که آنها را روی موبایل و تبلتتان کپی کنید. بلکه همه ی دستگاه های متصل به مودم می توانند به محتویات هارد دسترسی داشته باشند.

۹۹/۰۵/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید حبیب ترابی

مودم

مودم VDSL

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی