فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پیوندها

HVD چیست ؟

يكشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۲۲ ب.ظ

HVD به چه معناست ؟ HVD مخفف دیسک مجازی هولوگرافی است.

 

Holographic Versatile Disc (HVD) یک فناوری دیسک نوری است که بین آوریل 2004 و اواسط سال 2008 توسعه یافته است و می تواند حداکثر چند ترابایت داده را روی دیسک نوری با قطر 10 یا 12 سانتی متر ذخیره کند. ... لیزر سبز اطلاعات رمزگذاری شده به عنوان حاشیه های تداخل لیزر را از یک لایه هولوگرافی نزدیک بالای دیسک می خواند.HVD ها توسعه ای در رسانه های نوری است که داده ها را در سه بعد ذخیره می کند (در مقابل دو بعد) ، به شما امکان می دهد حداکثر 6 ترابایت داده را ذخیره کند. فقط نیمی از این مقدار معادل 830 دی وی دی است.

 

 

دیسک چند منظوره هولوگرافی (HVD) یک قالب ذخیره سازی هولوگرافی است که به نظر می رسد مانند یک DVD است اما قادر است داده های بسیار بیشتری را ذخیره کند. دستگاه های نمونه اولیه HVD با ظرفیت 3.9 ترابایت (TB) و سرعت انتقال 1 گیگابیت در ثانیه (1 گیگابیت در ثانیه) ایجاد شده اند. با این ظرفیت ، یک HVD می تواند اطلاعاتی به اندازه 830 DVD یا 160 دیسک Blu-Ray ذخیره کند.

 

برای افزایش ظرفیت ، ذخیره سازی هولوگرافی از پرتوهای لیزر برای ذخیره داده های دیجیتال در سه بعد استفاده می کند ، نه در دو بعد در رسانه های CD و DVD. اساساً HVD یک لایه هولوگرافی است که در بالای دیسک معمولی ساخته شده است. فرایند HVD از یک پرتوی لیزر به رنگ سبز آبی استفاده می کند ، که برای خواندن و نوشتن داده ها استفاده می شود ، با پرتوی لیزر قرمز ترکیب می شود (به صورت موازی ساخته می شود) ، که برای سروو و ردیابی استفاده می شود.

 

در فرآیند ضبط ، لیزر اولیه به دو پرتو تقسیم می شود. یکی از تیرها از دستگاهی به نام تعدیل کننده نور فضایی (SLM) عبور می کند و با پرتو مستقیم ترکیب می شود و یک هولوگرام در محیط فیزیکی تولید می کند. برای بازیابی داده ها ، یک لیزر 532 نانومتری دیگر به هولوگرام هدایت می شود که پرتوی لیزر را پراکنده می کند. تصویر حاصل به منزله بازتولید نوری از داده های ثبت شده اصلی است. یک دستگاه نیمه هادی حساس به نور ، این داده های نوری را به پرونده های دیجیتال اصلی تبدیل می کند.

 

پیش بینی می شود اولین سیستم های HVD فعال برای این شرکت در سال 2006 ارسال شود و HVD و درایوهای مصرفی در سال 2008 یا بعد از آن در دسترس قرار گیرند. بازار هدف اولیه ذخیره سازی انبوه با حجم بالا ، مانند پخش تلویزیون دیجیتال (DTV) و کتابخانه های اسناد در مشاغل بزرگ و سازمان های دولتی است.

 

اعضای اتحاد HVD شامل فوجی فیلم ، کونیکا مینولتا و میتسوبیشی هستند. طبق آلیانس ، HVD در نهایت جایگزین DVD خواهد شد.

 

اطلاعات بیشتر

 

۹۹/۰۸/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید حبیب ترابی

HVD

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی